درخشش شتابدهنده های مشهدی در حوزه انرژی

درخشش شتابدهنده هاي مشهدي در حوزه انرژي در بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي نفت و گاز ، پالايش و پتروشيمي تهران

وزير نفت در آيين بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي صنعت نفت و گاز به سوال خبرنگاران در خصوص علل مطرح براي قطعي برق و خاموشي ها و نقش وزارت نفت در تامين سوخت نيروگاه ها اعلام كرد : همه نهادها مسئوليت دارند ولي مشكل اساسي افزايش ١٥ درصدي تقاضا است . پاسخگويي به اين ميزان افزايش نيازمند سرمايه گذاري هاي كلان در زير ساخت هاي توليدي ، انتقال و توزيع هست كه كمتر كشوري مي تواند اين حجم از افزايش تقاضا را در يكسال پاسخگو باشد لذا توصيه ميكنيم با همكاري مردم و مديريت مصرف اين معضل كنترل و رفع گردد .

ايشان همچنين در زمان بازديد از غرفه شتابدهنده هاي انرژي و ستاد انرژي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و آشنايي با دستاوردهاي” مركز شتاب ايده ” در حوزه فرهنگ سازي مديريت مصرف انرژي ضمن حمايت از اقدامات انجام شده اعلام نمودند منابع ما در اين حوزه نامحدود است ، تامين منابع در فرايندهاي توليد محتواي فرهنگي آموزشي يكي از چالش هاي اين بخش است كه با ايجاد راهكارهاي جذب و تامين سرمايه ، آينده درخشاني براي حضور اين استارتاپ ها در اين حوزه پيش بيني مي گردد .

“مركز شتاب ايده” با ارائه مدل توسعه مديريت مصرف انرژي در سه حوزه:

١-توليد محتوا و فرهنگ سازي و آموزش

٢-توسعه تكنولوژي هاي بخش و پايش مصرف انرژي

٣- توسعه بازارهاي انرژي در حال جذب و حمايت از تيم ها علاقه مند به فعاليت در اين حوزه مي باشد .

زنگنه در بخش ديگري از بازديد خود از دستاوردهاي اين مركز پس از آشنايي با عملكرد استارتاپ يادداشت انرژي دستاوردهاي اين تيم را عالي ارزيابي كرد و دستور حمايت و سرمايه گذاري از اين تيم را داد.

اشتراک گذاری در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *